Call Center Life - 06.12.2022

2022 Değerlendirmesi

“2022’de hedefimiz ciromuzun önemli bir kısmı hizmet ihracatından geldi.”

Çağrı merkezi sektörü, pandemiyle birlikte büyüyen sektörlerden biri oldu. Procat olarak bu büyümeden biz de olumlu şekilde etkilendik. 2021 yılında, lokasyon sayımızla birlikte hizmet verdiğimiz müşteri sayımızı ve istihdamımızı artırmaya, teknoloji ihracatı konusunda yeni atılımlar yapmaya odaklandık. Yüzde 30’dan fazla büyüme gösterdik. Tüm faaliyetlerimizle 8 milyon TL’lik yatırıma imza attık. İstanbul ve İzmir’deki lokasyonlarımıza Antalya ve Ankara’yı da ekledik. Lokasyon sayımızla birlikte hizmet verdiğimiz müşteri sayımızı ve istihdamımızı artırmaya, teknoloji ihracatı konusunda yeni atılımlar yapmaya odaklandık.

 

Hizmet ihracatı vizyonumuzla uluslararası saygın şirketler ile iş ortaklıkları kurmayı hedefledik ve bu yolda emin adımlarla ilerliyoruz. Bunun ülke ekonomisinin büyümesine olan katkısını ve önemini çok iyi bildiğimiz için son birkaç yıldır yatırımlarımızı bu strateji doğrultusunda yapıyoruz. Kendi Ar-Ge merkezimizde ürettiğimiz ürün ve teknolojiyi yurt dışına ihraç etme hedefimiz var. Ülke ekonomimiz açısından büyük fayda sağlayacağını düşündüğümüz bu üretimi yaparken sunacağımız ürün ve hizmetin uluslararası pazarda bir karşılığının olmasını önemsiyoruz. Dünya standartlarında bir ürün ortaya çıkarabilmek için kullanıcı deneyimini önemsiyor, ürünlerimizin en az rakipleri kadar inovatif olmasını hedefliyoruz. Bu da çalışmalarımızın ana rotasını belirliyor. Tüm bu hedeflerimiz ve yatırımlarımız doğrultusunda 2022’de hedefimiz ciromuzun önemli bir kısmının hizmet ihracatından gelmesiydi, öyle de oldu.

 

Önümüzdeki yıl da yurt dışına hizmet ihracatına ağırlık vereceğiz.

Odağımızda dijital çözümler, BOT, yapay zekâ, konuşma tanıma teknolojileri, biyometrik doğrulama, iş zekâsı, müşteri hizmetlerine yönelik performans yönetimi araçları, satış ve tahsilat konuları var. 2025 yılı için hedefimiz şu anda bir kısmı çoktan tamamlanmış olan, toplamda 13 projeyi sonuçlandırmak. Patent almayı bekleyen taze bir projemiz de var; kimlik doğrulama problemi üzerine geliştirdiğimiz kendi Know Your Customer (KYC) çözümümüz. Kimlik doğrulamadaki güvenlik açığı ve hizmet kolaylığı odağında geliştirdiğimiz bu ürün Türk mühendislerin tescilini taşıyacak. Amacımız bu ürünü tüm dünyada kullanılır bir seviyeye getirerek, önemli bir teknoloji ihracatına imza atmak. Öncelikli hedefimiz Avrupa pazarı sonra da tüm dünyaya açılmak.

 

Konsolide satış ciromuzun ortalama %10’unu Ar-Ge harcamaları için ayırıyoruz. 4 yılda 6 proje tamamladık. Aktif olarak devam ettirdiğimiz 4 projemizle birlikte, araştırmacı personelimizin fikirleriyle şekillendirdiğimiz, değerlendirme aşamasındaki 3 projeyi daha 2025’e kadar gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Projelerimizin sayısını ve niteliğini, akademik iş birlikleri ve uluslararası ortaklıklarla artırmaya çalışıyoruz. Hedeflerimiz doğrultusunda kurulduğu günden bugüne %90 büyüyen Ar-Ge ekibimizin, önümüzdeki dönemde %50 oranında büyüyeceğini öngörüyoruz.

 

Önümüzdeki yıl da yurt dışına hizmet ihracatına ağırlık vereceğiz. Butik ve kaliteli hizmeti uzun sureli bir iş birliği ortamında almak isteyen firmalarla olan iş birliklerimizi güçlendireceğiz. Sektörümüzde fiyatın değil katma değerin, kalitenin öne çıkması için gereken tüm çalışmaları ve programları destekleyeceğiz. Teknolojiye ve yetkin insan kaynağına yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Çalışan sayımız 1.000’in üzerine çıkacak. Yurt dışında yeni bir lokasyon açma hedefimiz var. Yazılım ve profesyonel hizmetler ihracatına ağırlık vereceğiz. Startup destekleme programı başlatıyoruz. Uluslararası piyasalarda aktif büyüme potansiyeli olan firmalara hizmetlerimizle destek olup büyümelerine katkı sağlayacağız.

has context menu