Marketing Türkiye - 01.05.2021

GPTW

 

“Mutlu çalışan, mutlu müşteri demek!”

“Mutlu çalışan, başarılı projeler ve mutlu müşteriler” mottosunu İK uygulamalarının merkezine koyan Procat bu yıl Great Place to Work unvanının da sahibi oldu. Şirketin COO’su Volkan Ersubaşı ile bu başarının altındaki stretejiyi ve pandemiyle geçen zorlu yılda çalışanlar için yaptıkları projeleri konuştuk.”

Pandemi dönemi başladığında çalışanlarınıza onların yanında olduğunuz hissettirmek için nasıl bir yol izlediniz?

 

Procat olarak kaynak planlaması yapılabilmesi ve olası risklerin analiz edilmesi için, henüz Türkiye’de bir vaka görünmeden önce farklı çalışma modellerini ve tekonolojik alt yapımızı değerlendirdik ve ekiplerimizin ihtiyaçlarını belirledik. İlk vakanın duyulması ile birlikte kurumsal müşterilerimizle iletişim kurarak, çalışanlarımızın riske atmamak için çok kısa bir sürede uzaktan çalışma modeline geçiş sağladık. Bu hızlı değişime tüm çalışanlarımızın daha iyi adapte olabilmeleri için öncelikle şirket içi ulaşılabilinirliği arttırdık, tüm çalışanlarımız her departmandan ilgili yöneticiye olası problem ve sıkıntılar için çok kısa sürede, samimi ve güven dolu bir ortamda iletişim kurabildi.

 

Sonrasında hızlıca Procat motivasyon ekibini kurarak spor ya da sağlıklı beslenme gibi konularda destek veren uzmanların çalışmalarını ve benzeri duyuruları paylaştık. Uzaktan gerçekleştirebileceğimiz etkinlik programlarını iş hayatımıza entegre ettik Canlı yayınlar, online çekiliş ve anketler gerçekleştirdik. Mevcut iş durumlarını analiz edilerek proje bazlı gerçekleştirdiğimiz oyunlaştırma kurgularını hazırladık ve uyguladık. İşe teşvik etmek için ve yaratıcılıklarının artması için çalışanlarımızdan kendilerine ait iş firkirlerini bizimle paylaşmalarını istedik ve bunu pandemiye planladığımız bir iç yayın olan iki aylık online dergimizde yayınladık. Biliyorum ki pandemi sona erdiğinde şirketimiz için en büyük değer her zaman olduğu gibi yine çalışanlarımız olacak.

 

Pandemi sürecinde çalışanlarınız için nasıl bir planlama yaptınız?

 

Aslında bu sorunuza genel tek bir cevap verebilirim; Dijitalleşme! Bu süreçte dijitalleşmenin önemini bir kez daha anladığımızı düşünüyorum. Dijilleşme sürecinde bir çok ürün, servis ve Ar-Ge departmanımızla ilerliyor oluşumuz, içerisinde bulunduğumuz dönem içinde bize oldukça güç kattı. Bizim için ayrı bir mutluluk ise müşterilerimize sağladığımız dijitalleşme deneyimi, uçtan uca tüm şirketimizdeki çalışan arkadaşlarımızın da deneyimlemesi oldu.

 

Çalışanlarınızın motivasyonu için neler yapıyorsunuz?

 

Yöneticilerin çalışanlarının neye ihtiyacı olduğunu daha iyi tespit ve analiz ettiğinizde, bu dönemin daha az olumsuz etkiyle atlatılabileceği kanısındayım. Bu da çalışanlarımızla sağlıklı bir iletişim kurmakla mümkün. Doğru ve düzenli koçluk uygulamaları, tükenmişlik sendromuyla karşı karşıya kalındığında en büyük yardımcımız olabilir. Bunlara ek olarak şirketimizin motivasyon çalışmaları özellikle uzaktan çalışma sürecinde profesyonel bir ekip tarafından destek alınarak planlandı.

 

Tüm departman yöneticileri, ekipleriyle sık sık toplantı planlayarak, aynı çatının altında olmasa da aynı masada çalışma duygusunu ekiplerine hissettirmesini hedefledik.

 

Bu zorlu süreçte ekibe yeni katılanların adaptasyonunu nasıl sağladınız?

 

Yeni hibrit çalışma modelinde aramıza yeni katılacak arkadaşların ilgili projelerine daha iyi adapte olmaları adına bir onboarding süreci uyguluyoruz. Bu süreç içerisinde tüm Covid-19 tedbirlerinden tutun, tanışma toplantıları, hikayeleşitirilme yapılmış proje eğitimlerine kadar uzanan bir çok uygulamamız bulunuyor. Benim onboarding süreci içerisinde en beğendiğim adım ise “Buddy” uygulaması. İş başlangıcında sizin için atanmış bir buddy bulunuyor. Her türlü probleminiz için sürekli iletişim kurabileceğiniz bir buddy’nin olması en iyi adaptasyon kaynağı diyebilirim.

 

Yeni dönemde yan haklar konusunda da geliştirmeler yaptınız mı?

 

Mevcut durumuzda uzaktan çalışma kriterlerini belirlerken sağlık önemli bir etkiye sahip, yakın gelecekte sağlık kriterinin etkisinin azalacağını ve iş fonksiyonuna verilen değerin artacağını söyleyebilirim. Pandeminin başından itibaren çalışanlarımızın mevcut kazançlarını korurken, aynı zamanda çalışanlarımızın performans sistemelerine ek modül olarak hazırlanan oyunlaştırma kurguları ile ek kazanç ve ödüllendirmelerden de faydalandılar.

 

Haberi okumak için tıklayınız.